maandag 13 maart 2017

Gewichtsconsulente in opleiding

Een aantal zullen het vast al gehoord of gelezen hebben. De opleiding gewichtsconsulente is weer van start gegaan, of beter gezegd... Ik ben weer verder gegaan met mijn studie.

In oktober 2015 ben ik geopereerd, sindsdien heb ik een Gastric Sleeve. Vele kilo's kwijtgeraakt, maar nu in gevecht met de laatste 25 kilo die ik er graag nog af zou zien.
De afgelopen maanden heb ik vaak gegild dat het afvallen allemaal vanzelf ging door de maagverkleining. Iedereen gaf toen al aan je hebt dit zelf gedaan met een beetje hulp. Vandaag de dag kan ik inderdaad zeggen dat ik het zelf moet doen. De Gastric Sleeve is maar een hulpmaatje, maar uiteindelijk moet je natuurlijk zelf gaan bewegen en op je voeding letten. Het allerbelangrijkste bij het verliezen van gewicht en een gezond leven/lichaam.

Daarom de opleiding weer opgepakt, ik zal de komende tijd mijn weg met jullie delen. Maar natuurlijk ook de nodige informatie, tips, trics en recepten.

Groetjes, Deborah

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen